fredag 9 mars 2018

Harry Potter-känsla hos Visheten vaknar

Bokstunder får Harry Potter-känslor av Visheten vaknar (Källa)

Så här skriver Cissi på Bokstunder om Visheten vaknar:

Den här serien väcker samma känslor hos mig som böckerna om Harry Potter. Tyvärr var jag vuxen även när de kom men det hindrade mig inte från att njuta av dem.

Tilda är på många sätt en klassisk tonåring som måste försöka klara skolan och kompisar och förälskelser. Dessutom är vare sig hennes mamma eller mormor som de flesta mödrar och mormödrar... Och hennes liv är blir inte direkt lättare av att tvingas ta itu med alla problem som alla väsen ställer till med.

Även om jag inte bor i Stockholm så har jag ändå varit där en del (pluggade bland annat där i fyra år). Det gör att miljön nog blir lite extra speciell eftersom jag ser flera platser framför mig.

Boken är spännande, engagerande och fantasifull. Den väcker verkligen olika typer av känslor i mig. Det enda negativa är att den tar slut alldeles för fort.

Betyg 5 av 5.

Det var just Harry Potter som en gång fick mig att vilja skriva böcker ö.h.t. Och inte för att jag på något sätt anser mig värdig att jämföras med HP, men att detta namn ens nämns i en recension för Visheten vaknar känns verkligen helt fantastiskt.

Tack, Cissi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar