fredag 10 februari 2017

Wow, riktigt bra!

Tummen upp! (Källa)

Och så kommer det här fina omdömet från Boktycke när man just gett upp hoppet om att någon mer ska läsa boken:

Denna bok är vad jag har saknat i svenska ungdomsböcker. Jag kände redan på baksidestexten att jag skulle gilla den och den visade sig till och med vara bättre än vad jag hade hoppats på. Älskar humorn och alla tomtar och troll som Tilda (sam)arbetar med för att lösa olika problem. Samtidigt så känns hon som en vanlig tonåring med problem både hemifrån och i kärlek.

Det enda jag har att klaga på är att mysteriet var uppenbar och man som läsare satt bara och väntade på att polletten ska trilla ner för Tilda. Jag gillar ju smarta karaktärer och jag önskar att Tilda hade sett sambanden tidigare. Men utöver den tycker jag att boken är väldigt bra och håller hoppas verkligen på att det kommer en uppföljare!

Så även Boktycke sluter sig till lägret som tycker att allt är alltför uppenbart. Folk är smartare än jag överlag. Jag fattar aldrig någonting förrän i slutet av böcker/filmer när allt uppenbaras. Och det märks ju när jag skriver, tydligen. Men jag fick ändå en fin stämpel i slutet där det står: Wow, riktigt bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar