tisdag 29 november 2016

En fin bokugglerecension

Bokugglan sitter och hoppas på en uppföljare (Källa)

Nu har jag fått en till fin recension, om än inte så höga poäng. Dessutom hade bloggaren lite svårt för Tilda, tydligen - det är första gången jag hör någon säga det. Väldigt intressant vad folk tycker olika.

Jag är hur som helst jätteglad över recensionen - tack, Jamie!:

Först och främst vill jag tacka författaren, Elin för den fina förfrågan om jag ville läsa En väktares bekännelser och för boken såklart, tack så mycket! 

Handlingen var intressant från första sidan och även om jag tyckte att första halvan var en aning långsam så gjorde det inte särskilt mycket för det var bara härligt att få läsa om alla varelser som fanns, för vi får träffa alla möjliga varelser som tomtar, älvor, jordvättar och till och med en trollpacka! Dessutom fanns det mycket humor som gjorde att det blev en mycket underhållande läsning vilket alltid uppskattas. 

När det gäller karaktärerna hade jag lite problem med Tilda i vissa situationer men hon var ändå intressant att få följa, och jag tyckte både om hennes mormor, älvan Vide, och hunden Dumpe var ju bara för söt. 

En väktares bekännelser bjöd på en underhållande och charmig läsning och även om boken är skriven för yngre åldrar tycker jag definitivt att den passar utmärkt för alla! Slutet var även väldigt bra och spännande, och jag hoppas att det kommer en uppföljare i framtiden för jag skulle gärna läsa mera om Tilda och hennes väktaräventyr!

Betyg 6,5/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar