fredag 14 oktober 2016

Folk är underbara!

Även Zelly tycker att jag är något neonskyltig (Källa)

Alltså, det är helt sjukt vad folk är underbara! Titta på recensionen jag fått av Zelly på Zellys bokhylla!

Jag fick ett sånt härligt email av författaren som gjorde min dag. Vilken underbar bok. Jag tycker om att variera min läsning och detta var precis vad jag behövde. Här får man en salig blandning av tomtar, troll, jordvättar och älvor. Just älvor är fascinerande att läsa om.

En väktares bekännelser är en riktigt härlig pärla, otroligt charmigt berättad historia. Man behöver inte tycka om troll, tomtar, väsen osv för att uppskatta och gilla den här boken. Det är en spännande och intressant berättelse och värld som Elin Säfström har skrivit om. Spänningen håller i sig från början till slut. Jag blir aldrig uttråkad för det händer hela tiden något nytt som för historien framåt, utan att det går för fort. Jag förstod ganska snabbt vem den skyldiga var men det gjorde inget för den är så skickligt skriven och det var kul att få lägga ihop pusslet.

Det är även en riktigt rolig bok med stor portion humor och charm, jag skrattade faktiskt högt ett par gånger. Jag charmas av Tilda och alla hennes möten, älven Vide får en liten speciell plats i mitt hjärta och likaså Tilda. Den är även väldigt träffsäker när det kommer till Tildas känslor för Hakim, vilken tonåring har inte haft en crush på en av skolans snyggaste kille. Till det har man också en hemlighet som man inte kan dela med sig, stor börda som ligger på ens axlar.

Genren är 12-15 år men jag rekommenderar den även till vuxna, även vi får behållning av den. Jag ser fram emot att läsa mer av Elin Säfström i framtiden.

Betyg: 4 av 5.

Det enda negativa hon har att säga om boken är att även hon tycker att det är lite väl uppenbart whodunit (och, som jag förklarade i mitt förra inlägg, så beror det på att jag själv är fullständigt aningslös när jag läser). Vad är detta? Alla recensioner hittills har varit genompositiva (med reservation för ovanstående invändning samt i ett fall indignation över att det är Bangatan i Lund som förekommer på omslaget)! Hur kan folk vara så vänliga?! Är inte folk berömda för att vara just ovanligt taskiga på nätet?

Jag är officiellt världens lyckligaste människa. Tack, Zelly!!!

Läs f.ö. Zellys fantastiskt roliga inlägg om Leif GW Persson här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar